Copiii sub 3 ani își vor găsi locul în căsuța noastră. Avem pentru ei două grupe, Steluțele și Curioșii, în funcție de vârstă, dar și de nivelul lor de dezvoltare.
Cunoaștem și înțelegem nevoia copiiilor de a se desprinde în ritmul lor de părinte astfel încât să rămână cu plăcere într-un loc nou. Părintele poate să rămână în zonă (recepție, curte), iar copilul poate să îl vadă când simte nevoia. Acomodarea, indiferent de vârstă, se face treptat, pentru început la program scurt (până la 13.00), apoi la somn și program mediu/lung. Educatorii și asistenții educatori vor colabora cu părintele pentru a face desprinderea de părinte mai ușoară.
Discutăm cu părintele istoricul copilului și stabilim împreună programul. Prima vizită este a părintelui, pentru a ne cunoaște și a-i răspunde la toate întrebările. Urmează o vizită părinte-copil în care cel mic se întâlnește cu educatoarea de la grupa la care ar urma să fie. Scopul este conectarea educatoare-copil, urmând ca următorul pas să fie începerea acomodării. Copilul este întâmpinat de același educator. In prima fază părintele poate ramane în aceeași sală cu copilul (depinde de cât de ușor credem că s-ar desprinde copilul), apoi râmane la recepție sau într-o sală unde copilul nu îl poate vedea decât dacă cere acest lucru.
- Personalul responsabil de o grupă de creșă din sector 2 este format din educator și îngrijitoare. De asemenea, psihologul va participa săptămânal la activitatea educațională și va discuta cu educatorii.
- Educatoarele și îngrijitoarele sunt alese în urma unei selecții atente, fiind obligatoriu ca fiecare dintre ei să rezoneze cu principiile noastre de creștere și educație a copiilor: blândețe, respect pentru copil, comunicare asertivă, răbdare, dorința de a învăța și de a se perfecționa. Ei vor elabora evaluările copiilor și vor oferi feed-back scris (dar și verbal) zilnic părinților.
|
Asistența medicală și psihologică
|
- Evaluarea: inițială, necesară încadrării în grupă în funcție de rezultate, prioritar, și apoi de vârstă: parțială (ianuarie) și finală (iunie). La evaluarea finală își aduce contribuția și psihologul, care a urmărit evoluția socială, emoțională a copilului. Evaluările parțială și cea finală sunt discutate individual cu fiecare părinte.
- Asistență medicală și psihologică. Asistenta medicală asigură triajul zilnic, iar medicul realizează consultația săptămânală.
Psihologul observă copiii, discută cu educatorii și părinții care solicit acest lucrur. Bilunar, organizează o ședință de grup cu personalul, menită să contribuie la reglarea eventualelor tensiuni, găsirea de soluții pentru micile incidente între educator și partenerii lor (copii, părinți sau ceilalți educatori).
- Înlocuim televizorul cu povești, cântece și jocuri. Folosim tehnologia ca suport pentru activitatea educațională. La această grădiniță din sectorul 2 nu veți găsi televizor.
- Educăm copiii în spirit ecologic, cu respect față de mediul înconjurător. Ieșim periodic în parcul Circului din sector 2. În interior la această grădiniță din sectorul 2 avem coșuri de gunoi pentru colectare selectivă.
- Întâlniri periodice cu părinții pentru comunicări și feed-back. Implicam si parintii in activitatea noastra. Avem trei propuneri: părinte-jucator (părintele ghidează și organizează jocul), părinte-cititor (părintele citește o poveste), părinte-erou (părintele le prezintă copiilor ocupația/pasiunea lui). La acestea se adaugă întâlniri-ședințe, dar și întâlniri cu activități comune părinte-copil cu ocazia diverselor evenimente (1 Martie, Paște, 1 Iunie, Ziua recoltei, Crăciun). În proiect: Consiliul Părinților, prin intermediul căruia părinții pot face propuneri.
Alimentația sănătoasă este unul dintre principiile noastre. Meniul, asigurat de o firmă de catering, este stabilit de un nutriționist, respectând necesarul caloric specific vârstei preșcolare (mic dejun, gustare de fructe, prânz, gustare după somn, gustare după atelier opțional). Deserturile sunt îndulcite doar cu miere, curmale, sirop de agave, foarte rar cu zahăr brun. Meniul este individualizat în cazul copiilor cu alimentație specială (cu alergii sau diverse restricții).
- Săli de clasă, sală de somn și sală de masă separate, sala pentru activitățile opționale, grupuri sanitare pentru copii și, separat, pentru personal.
- Curte de 200mp.
- Sistem de supraveghere video exterioară.
- Sistem de pază și protecție asigurat de o firmă specializată.