Grădiniță

Nicoland este un loc prietenos, cu oameni calzi și blânzi, care și-au asumat misiunea de a participa la crearea unor amintiri plăcute despre copilărie și a unor repere sănătoase pentru viitorul adult.


Personalul

  • Personalul responsabil de o grupă este format din educator, asistent educator și o îngrijitoare, care se ocupă îndeosebi de grupa cu copii de vârstă mică. De asemenea, psihologul va participa săptămânal la activitatea educațională și va discuta cu educatorii.
  • Educatorii și asistenții-educatori, precum și îngrijitoarea, sunt aleși în urma unei selecții atente, fiind obligatoriu ca fiecare dintre ei să rezoneze cu principiile noastre de creștere și educație a copiilor: blândețe, respect pentru copil, comunicare asertivă, răbdare, dorința de a învăța și de a se perfecționa. Ei vor elabora evaluările copiilor și vor oferi feed-back scris (dar și verbal) zilnic părinților.

Activitățile

  • Activitățile educative bazate pe curriculum national, implementate prin metodele clasice combinate cu cele din pedagogiile alternative. Dimineața sunt activitățile educative, limba engleză și limba germană.
  • Activități opționale au loc, de obicei, după amiaza: ateliere de artă creativă, gătit sănătos, dans, dezvoltarea inteligenței emoționale, eematico. Înscrierea este opțională, iar două ateliere, la alegere, sunt incluse în taxa lunară.
    Criteriile de înscriere: înclinațiile și preferințele copiilor. Vârsta nu este un criteriu. Grupele sunt mixte, respectând un număr maxim de copii pentru desfășurarea optimă a activității. 
  • Atelier de artă creativă – Creative Kid. Prin pictură, desen și modelaj, copilului îi sunt create deprinderi de lucru, capacități de exprimare. Este ajutat să realizeze corespondențele între elementele de limbaj plastic și natură, îi este stimulată expresivitatea și creativitatea si își dezvoltă armonios și multilateral personalitatea. Obiective: favorizarea unei înţelegeri mai bune a mediului înconjurător, noţiuni despre cromatică, diversitatea formelor, spaţialitate şi perspectivă – utile în dezvoltarea inteligenţei vizuale/spaţiale. Atelierul propune tehnici diferite de exprimare cu teme diverse în fiecare săptămână. Workshopurile de creație pot fi inspirate și de către lucrările și stilurile cunoscute ale marilor artiști , astfel prin joacă și relaxare copiii se pot familiariza și cu istoria artei. Beneficiile pentru copil sunt multiple: dezvoltarea imaginației și a creativității, crearea unui stil personal, dezvoltarea spiritului de observație, dezvoltarea abilităților psiho-motrice, crearea de repere culturale și a unei baze artistice, capacitatea de redare și interpretare a elementelor din natură, îmbunătățirea capacității de exprimare plastică. Atelierul de arte plastic este susținut de Andreea Coțofană, absolventă a Facultatii de Arte Plastice (Belgia) si un Master in ‘Pedagogie alternativa’ si ‘Exprimare prin arta’. Are o experienta in lucrul cu copiii de aproape trei ani.
  • Atelier de gătit sănătos – Healthy Kid. Atelierul își propune să dezvolte într-un mod jucăuș, atractiv și provocator abilitățile și sociabilitatea copiilor și să extindă cunoștințele acestora despre implicațiile complexe pentru sănătate ale unei alimentații gustoase și echilibrate. Astfel, copiii învaţă să iubească legumele, fructele şi prăjiturile cu mai puţin zahăr. Copiii vor prepara gustări, snackuri și alte rețete sănătoase ce vor fi adaptate astfel încât să înțeleagă secretele din spatele unei alimentații bogate în nutrienți. Rețetele alese sunt întotdeauna vegane cu ingrediente locale și de sezon (când permite anotimpul), fără zahăr, coloranți, aditivi sau conservatori și pot fi preparate și acasă, împreună cu familia. Pe lângă socializare, cei mici învață să aibă răbdare, să lucreze în echipă, să își descopere gusturile, să folosească ustensile din bucătărie. Atelierul de gătit sănătos este susținut de Andreea Coțofană.
  • Programul Eematico I can Be îi stimulează pe cei mici pe toate cele trei mari planuri ale dezvoltării personale (fizic, cognitiv şi socio-emoțional). Cursul pune în practică noțiuni abstracte cu care se întâlnesc copiii în cadrul programei obligatorii, ca matematica și știința. Obiectivele cursului ce țin de comunicare, matematică, motricitate, dezvoltare personală, socială și emoțională, înțelegerea lumii înconjurătoare, dezvoltarea creativității, urmăresc schema curriculelor internaționale adresate acestei categorii de vârstă. Activitățile și materialele didactice sunt gândite într-o manieră care le permite trainerilor să poată adapta metoda de livrare a informației în funcție de nivelul de dezvoltare al fiecărui copil. Materialele didactice sunt concepute în concordanță cu obiectivele educaționale ale cursului și oferă informații doar prin explorarea liberă de către copii. Copiii construiesc, asamblează, urmăresc instrucțiuni, rezolvă probleme, toate pentru a-i ajuta să înțeleagă lumea înconjurătoare. De-a lungul cursului, copiii au ocazia să lucreze în diferite formule, în grup, individual și în microgrupuri de 3-5 membri.
  • Atelier Dezvoltarea inteligenței emoționale. Copiii experimentează zilnic o multitudine de stări şi sentimente complicate pe care nu ştiu cum să le denumească, ce rol au şi cum ar putea să le gestioneze. Joaca este o modalitate de a da frâu liber acestor emoţii, fiind principalul limbaj în care ei se exprimă şi înţeleg. Fie că folosesc jocul pentru învăţare, fie că îl folosesc pentru vindecare sau relaxare, jocul este o unealtă extraordinară prin intermediul căruia copiii pot fi ajutaţi să se dezvolte atât intelectual cât şi emoţional. În cadrul atelierului de dezvoltare a inteligenţei emoţionale pe care vi-l propunem ne vom juca. Vom pleca în expediţii imaginare, vom da culoare sau formă stărilor noastre, vom afla cum le cheamă, vom mima, vom desena, vom decupa, lipi sau dansa, toate acestea ajutând copiii încet, încet : Să recunoască particularităţile diferitelor emoţii şi să le numească; să exprime sentimentele şi trăirile faţă de anumite situaţii şi faţă de alte personae; să evalueze intensitatea emoţiilor; să poata controla impulsivitatea; să dezvolte autocontrolul emoţiilor; să-şi construiasca stima de sine prin experiente afective positive; să aibe un vocabular al emoţiilor si sentimentelor; să asculte şi să respecte alte păreri; să respecte regulile de grup; să colaboreze şi să se susţină reciproc; să manifeste spirit de echipa şi să realizeze activităţi în comun; să înveţe să aştepte într-o situaţie data; să-şi cunoască responsabilităţile în grupul din care face parte; să accepte şi să ofere sprijin; să conştientizeze consecinţele pozitive şi negative ale actelor sale. Atelierul de dezvoltarea inteligenței emoționale este susținut de Ioana Cozma, psiholog și logoped în cadrul Nicoland.
  • Zumba® Kids & Kids jr. Acest program dezvoltă coordonarea, echilibrul, memoria, creativitatea, disciplina. Fiind o activitate de grup, Zumba® Kids dezvoltă şi latura socială datorită muncii în echipă, adaptării la grup. Beneficii:  creează o condiţie fizică excelentă; foloseşte constant şi echilibrat toate grupele de muschi şi ajută la tonifierea musculara şi la o creştere şi modelare armonioasa a copilului: se formează şi se stimulează funcţii importante implicate în dezvoltarea fizică a copilului (coordonarea, forţa şi echilibrul, flexibilitatea, concentrarea şi memoria, dezvoltă “urechea muzicală”, leadership, dezvoltarea creativităţii, încurajează socializarea şi prietenia, îi ajută pe copii să devină responsabili, să se adapteze la grupuri şi să respecte reguli; îi invaţă să asculte şi să îşi ajute echipa la nevoie şi să fie competitivi; elimină încordarea psihică, furia, detensionează şi calmează copilul; le dezvoltă stima de sine şi îi ajută să fie mai încrezători. Pe lângă beneficiile fizice, psihologice şi educative pe care Zumba® Kids & Kids jr.  le are, nu este neglijat nici factorul de destindere şi bună dispoziţie – copiii se distrează şi se amuză, iar relaxarea vine la pachet. Atelierul de Zumba Kids este susținut de Rafaelle Bortoș, instructor de Zumba pentru adulți și copii.
  • În regim optional, contra cost: ședințe de grup de înot, yoga și logopedie.
  • Zilnic: ieșiri în curte, înainte de prânz și după ateliere.
  • Lunar: activități extracurriculare (spectacole de teatru, vizite la muzee, Grădina Botanică, Ferma Animalelor etc., petreceri tematice, excursii de o zi) şi activități de parteneriat (poliție, pompieri), în funcție de teme săptămânale.

Asistență medicală și psihologică

  • Evaluarea: inițială, necesară încadrării în grupă în funcție de rezultate, prioritar, și apoi de vârstă: parțială (ianuarie) și finală (iunie). La evaluarea finală își aduce contribuția și psihologul, care a urmărit evoluția socială, emoțională a copilului. Evaluările parțială și cea finală sunt discutate individual cu fiecare părinte.
  • Asistență medicală și psihologică. Asistenta medicală asigură triajul zilnic, iar medicul realizează consultația săptămânală.
    Psihologul observă copiii, discută cu educatorii și părinții care solicit acest lucrur. Bilunar, organizează o ședință de grup cu personalul, menită să contribuie la reglarea eventualelor tensiuni, găsirea de soluții pentru micile incidente între educator și partenerii lor (copii, părinți sau ceilalți educatori).

Valori transmise și comunicare

  • Înlocuim televizorul cu povești, cântece și jocuri. Folosim tehnologia ca suport pentru activitatea educațională
  • Educăm copiii în spirit ecologic, cu respect față de mediul înconjurător. Am parcitipat la programul Iulie fara plastic și timp de o săptămână am avut activități de conștientizare a impactului nostrum asupra mediului înconjurător. Am ieșit în parc pentru o acțiune de ecologizare, am citit povestea „Marea fără plastic”, unde copiii s-au împrietenit cu 5 viețuitoare marine și au aflat poveștile lor despre răul pe care l-a făcut plasticul în viața familiilor lor. Apoi au discutat despre soluții pe care le poate adopta fiecare pentru a ajuta . În interior avem coșuri de gunoi pentru colectare selectivă.
  • Întâlniri periodice cu părinții pentru comunicări și feed-back. Implicam si parintii in activitatea noastra. Avem trei propuneri: părinte-jucator (părintele ghidează și organizează jocul), părinte-cititor (părintele citește o poveste), părinte-erou (părintele le prezintă copiilor ocupația/pasiunea lui). La acestea se adaugă întâlniri-ședințe, dar și întâlniri cu activități comune părinte-copil cu ocazia diverselor evenimente (1 Martie, Paște, 1 Iunie, Ziua recoltei, Crăciun). În proiect: Consiliul Părinților, prin intermediul căruia părinții pot face propuneri.

Alimentația

  • Alimentația sănătoasă este unul dintre principiile noastre. Meniul, asigurat de o firmă de catering, este stabilit de un nutriționist, respectând necesarul caloric specific vârstei preșcolare (3 mese principale, 1 gustare de fructe, 1 gustare dulce/sărată). Deserturile sunt îndulcite doar cu miere, curmale, sirop de agave, foarte rar cu zahăr brun. Meniul este individualizat în cazul copiilor cu alimentație specială (cu alergii sau diverse restricții).

Dotări

  • Săli de clasă, sală de somn și sală de masă separate, sala pentru activitățile opționale, grupuri sanitare pentru copii și, separat, pentru personal.
  • Curte de 200mp.
  • Sistem de supraveghere video exterioară și, în proiect, supraveghere video interioară.
  • Sistem de pază și protecție asigurat de o firmă specializată.
Înscrie-ți copilul acum!