Nicoland este un centru educațional cu 6 principii pentru cei 6 ani ai copilului preșcolar
Educație cu blândețe |
Ne propunem să creștem și educăm copiii bazându-ne pe comunicare, înțelegerea copilului și a motivațiilor care stau la baza acțiunilor sale, pe respect, fără abuzuri și umilințe, fără pedepse și recompense. Ne dorim să fim sprijin și orientare pentru copii, să îi ghidăm corect, fiind atenți la ceea ce ei ne transmit.
Respect față de copil |
Respectarea copilului asigură dezvoltarea unei relații frumoase, din care acesta va învăța să fie sensibil, empatic, independent. Să respectăm copilul înseamnă să fim atenți la nevoile lui și să i le împlinim. Să îi recunoaștem sentimentele și să îl ajutăm să le exprime. Să îl lăsăm să hotărască în acele aspecte ce țin de persoana lui. Astfel va învăța că și ce dorește el contează. Să îi acordăm timp, să îl ascultăm și încurajăm să ne spună ce îl supără sau bucură. Să îi spunem adevărul și să recunoaștem când noi, adulții, nu avem dreptate. Să ne cerem scuze dacă am greșit.
Încurajarea descoperirii talentelor fiecărui copil |
Prin îmbinarea metodelor tradiționale de predare, cu cele inspirate din pedagogiile alternative, prin atelierele opționale de dans, pictură, gătit sănătos, eematico, dezvoltarea inteligenței emoționale, limbi străine (engleză, germană), înot, yoga încercăm să oferim copilului o paletă largă de activități educative, dar și relaxante, din care să își extragă ce îi place și să își cultive pasiunea. Suntem deschiși ideii de organizare și a altor tipuri de ateliere (ex. muzică, arte marțiale) dacă vom observa inclinații spre aceste activități.
Educație fără televizor |
Deschidem televizorul la grădiniță (în fapt, calculatorul și videoproiectorul) pentru filmulețe educative, documentare și (în pregătire) proiecte educaționale online. Învățăm despre tehnologie și o folosim în scop educativ. Momentele de relaxare dintre activitățile educaționale sunt dedicate jocului și mișcării în aer liber.
Dragoste față de cărți |
Sprijinim împrietenirea celor mici cu cartea prin lecturi săptămânale, atât în cadrul activității educaționale, cât și în cadrul unor momente dedicate. Cărțile (povești, enciclopedii, atlase) reprezintă o călătorie spre alte lumi, cu prinți și zâne, cu animale vorbitoare sau nu. Cititul este un exercițiu de autodisciplină, solicitând atenția și concentrarea. Contribuie la dezvoltarea vocabularului și a creativității, modelează personalitatea, consolidează legăturile dintre cititor (părinte sau educator) și copil. Planificăm vizite la bibliotecă.
In sala de clasă și în sala de somn există câte un raft de cărți. In sala de clasă sunt cărți care să sprijine activitatea educațională, iar în sala de somn cărți de povești. Toate sunt accesibile oricând copiilor. La somn, după ce se spală pe dinți și se schimbă în pijamale, câte un copil în fiecare zi alege cartea pe care o citim. Mereu poveste este prea scurtă. La final discutăm puțin pe baza ei. Cărțile alese sunt cărți fără pereche (urmărim bloggeri și grupuri de facebook care au aceleași valori ca ale noastre): Unele cărți sunt cumpărate, unele sunt împrumutate de la biblioteca Emil Garleanu. Periodic le schimbam.
Alimentație sănătoasă |
Asigurăm un start sănătos în alimentație și educăm gusturile pentru dulce și sărat prin alimente și mâncăruri sănătoase. Meniul, stabilit de un nutriționist, constă în 3 mese principale, 1 gustare de fructe și 1 gustare dulce/sărată. Meniul conține pâine preparată în casă, supe-cremă, ciorbițe cu borș preparat în casă, lapte și lactate de capră, ouă de prepeliță, carne de curcan și peste din surse atent alese, paste și orez integral. Deserturile sunt îndulcite doar cu miere, curmale, sirop de agave, foarte rar cu zahăr brun, având grijă ca în conținutul lor să existe fructe proaspete sau uscate și făină integrală.
Proiectul nostru educațional, Nicoland, încurajează individualitatea, unicitatea fiecărui copil și eterogenitatea (abandonăm sistemul de creare a grupelor pe criteriul strict al vârstei și oferim prioritate dezvoltării și intereselor copilului). Reușim aceasta prin integrarea abilităților individuale și educarea diferențiată, adaptată nevoilor fiecărui copil.
Pentru fiecare copil înscris la Nicoland ne propunem: dezvoltarea cognitivă, afectivă și socială în funcție de personalitate și ritmul propriu de dezvoltare; dezvoltarea capacității de a comunica și interacționa; descoperirea identității proprii și a potențialului, încurajarea explorării, încercărilor, experimentelor, imaginației. Pentru îndeplinirea acestui ultim scop ne vor servi și atelierele opționale, astfel încât să scoatem la iveală talentul fiecărui copil, să îi consolidăm stima de sine, dar și să îi oferim o oază de relaxare.